stageblogdenemarken.reismee.nl

De sightseeing van Denemarken is nu echt begonnen!

In een redelijk hoog tempo bekijken we een aantal dingen in en rond Kopenhagen. We moeten het temp een beetje hoog houden omdat we op 27/8 in Aarhus moeten zijn, ik krijg dan namelijk een rondleiding door het ziekenhuis waar ik stage ga lopen.

Na Kopenhagen stappen we weer in de auto en rijden richting Ribe. Ribe is een oud stadje dat bekend staat om de mooie, oude, Deense huizen. Omdat de dag al aardig opschiet wanneer we daar aankomen, is hier onze volgende slaap plaats. Het vinden van een hotel daar is niet super makkelijk, maar uiteindelijk vinden we wat! Het is een klein, oud, maar sfeervol hotelletje. De medewerker neemt ons mee langs alle beschikbare kamers en vervolgens mogen we er zelf een uitkiezen! We frissen ons wat op en gaan daarna iets eten in het restaurant van het hotel. Het was weer een leuke dag!

De volgende ochtend pakken we na het ontbijt onze spullen in. We lopen nog even door het centrum van Ribe, drinken wat op een terrasje en vervolgen dan onze reis naar Esbjerg. Esbjerg staat bekend om de grote, witte beelden bij de zee. Deze moeten we uiteraard even bekijken voor we verder rijden naar Aarhus!

->Kijk voor de foto's bij Ribe- Esbjerg