stageblogdenemarken.reismee.nl

Aarhus

Vandaag rijden we door naar Aarhus! We besluiten om vast even langs het ziekenhuis te rijden, zodat we de volgende dag niet zo hoeven te zoeken. Dit blijkt een heel goed idee te zijn geweest, want wat is het ongelooflijk groot!! We rijden er omheen en zoeken naar de ingang waar we morgen hebben afgesproken. Nadat we deze na een hele zoektocht hebben gevonden kunnen we met een gerust hart een hotel gaan zoeken. We zoeken een hotel in de stad Aarhus en merken dat daar een prijskaartje aanhangt. Maar gezien de afgelopen dagen vinden we dat we wel een beetje luxe hebben verdiend. We hebben een luxe hotel met voor het eerst sinds deze reis een badkamer die we niet hoeven te delen! :)

We zitten vlak bij de winkelstraat waar we ons die middag vermaken. 'S avonds eten we onwijs lekker bij een Thais restaurant! De volgende ochtend rijden we naar het ziekenhuis. Een parkeerplek is niet makkelijk gevonden op dit tijdstip, maar (een heel stuk verderop) vinden we er één! We wachten voor de deur van de ''Fødeafdeling'' wat staat voor geboorte afdeling. Al snel komt een van de praktijk begeleiders ons daar ophalen. We maken kennis en lopen met haar mee naar binnen. Mn moeder gaat een kop koffie drinken in de kantine en ik loop mee naar een kantoor waar we veder kennis maken. Daar ontmoet ik ook mijn twee buddies voor de komende tijd. Dit zijn twee verloskunde studenten van hier en we zitten in dezelfde fase van onze opleiding. Ook is de andere praktijk begeleider aanwezig. We stellen ons om de beurt aan elkaar voor en ik krijg informatie over de afdelingen in het ziekenhuis. Ze hebben hier verschillende afdelingen betreft de zwangeren -en geboorte zorg. Ze hebben 12 verloskamers verdeeld over 3 gangen, er is een acute afdeling voor zwangeren, een kraamafdeling, een afdeling voor verlies tijdens de zwangerschap, een gynaecologische afdeling en een neonatologie. (Zoals ik al eerder schreef, het is hier erg groot! ;))

Na het gesprek halen we mijn moeder weer op en gaan we samen lunchen. Vervolgens krijgen we een rondleiding door al deze afdelingen en mag mijn moeder gezellig mee. Zo krijgt ze een goed beeld van mijn stage plek voor de komende tijd. Het is een erg leuke ochtend/middag en iedereen die we ontmoetten is onwijs vriendelijk! Ik kijk erg uit naar de komende tijd!

Na de rondleiding gaan we naar het huis waar ik de komende twee maanden zal verblijven. Dit huis staat in Brabrand. Dit is een soort sub-stadje in Aarhus. Echter is er niemand thuis. We rijden door de plaats en vinden een bakkertje waar we even gaan zitten. Ik probeer Janni, de vrouw bij wie ik kom te wonen nog eens te bellen, gelukkig neemt ze nu op. Janni is net klaar met werken en is onderweg naar huis! Als we weer terug bij het huis aankomen ontmoeten we Janni. Een hele lieve vrouw, ze heeft twee dochters waarvan één opzich zelf woont en de ander op kamers zit en om het weekend thuis zal zijn. We krijgen een rondleiding door het huis en wat te drinken. Hierna slepen we al mijn spullen uit de auto en krijgt alles een plek.

Janni verteld dat er een feestweek in Aarhus is. We besluiten 's avonds om wat te gaan eten in de stad. Hier is inderdaad goed te merken dat er feest is. Er zijn heel veel mensen en het is gezellig druk op de terrassen. We vermaken ons prima!

Reacties

Reacties

Ellen

Ik vond het erg leuk om je stage plek te bekijken, heb er nu meer beeld van gekregen.
Verder is Janni een schat en heel gastvrij!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!