stageblogdenemarken.reismee.nl

Stage

De eerste week stage is alweer om en wat een fijne start heb ik gehad! Iedereen die ik ontmoet is onwijs aardig en iedereen doet goed zijn best om Engels met mij te spreken. De afgelopen week heb ik kennis gemaakt met de wisselende diensten hier, naast de dag-, avond -en nachtdiensten die wij ook hebben, zijn hier ook nog 12uurs diensten tussendoor. Ik heb veel op de verloskamers meegelopen en ook één dag op de acute afdeling. Die afdeling is speciaal voor zwangere vrouwen met een acute situatie (prematuur gebroken vliezen, bloedverlies, etc). De vrouwen worden daar geobserveerd, onderzocht en er wordt een behandel plan gemaakt. Super interessant!

Qua bevallingen heb ik nog niet zo heel veel mazzel gehad, 3 dames zijn voor een sectio gegaan en 2 dames zijn niet binnen mijn dienst bevallen (en leken dit de eerste urén daarna ook nog niet te gaan doen). Wel heel interessant om de sectio's hier te zien. Bij een van de sectio's mocht ik zelf ook steriel staan en het kindje helpen afdrogen aan de operatietafel om het kindje vervolgens mee te nemen naar de ruimte waar de kinderarts haar ging nakijken.

Het enige wat echt lastig is, is dat ik geen Deens spreek/versta. Maar dat hoort uiteraard bij een buitenlandse stage zoals deze. Ik ben het alleen niet gewend dat ik afhankelijk ben van anderen om alles wat er gezegd wordt, voor mij te vertalen. Gelukkig doen de meeste verloskundige onwijs hun best om mij er bij te betrekken en vertalen ze regelmatig wat er gezegd wordt. Een situatie waarbij deze taalbarrière ook heel duidelijk werd was toen ik dacht te helpen door vast de medicatie sticker voor op een infuuszak in te vullen. Echter kan ik bij wijze van spreken de tijd nog niet van de datum onderscheiden in het Deens, dus ook de sticker moest eerst vertaald worden!! Hahah. Hopelijk lukken dat soort dingen na verloop van tijd steeds beter! ;)

Reacties

Reacties

Tante Mirjam :)

Leuk om te lezen Es! Klinkt allemaal super goed. Nu de Deense babietjes nog maar dat komt vast ook wel goed. XX

Petra

Klinkt super Esmee!
Arbejde hurtigt på dit dansk
hihi
XX

Priyani

Leuk Es!
En ook nog geleerd wat een sectio is ?

Dyem

Wat een mooie verhalen allemaal! Ben heel benieuwd wat je van de 12 uurs diensten gaat vinden…
Geniet ervan en tot snel❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!