stageblogdenemarken.reismee.nl

Bezoek!

Vrijdag 17-09; vandaag komen twee vriendinnen mij opzoeken! Iris en Dominique zijn 's morgens al op tijd in de auto gestapt en begonnen aan de trip. Onderweg was er helaas een flink ongeluk gebeurd, waardoor ze ruim 1,5 uur in de file hebben gestaan. Na een lange rit kwamen ze rond 20u aan! Na een snelle tour door het huis zijn we eerst maar eens naar de stad gegaan om een restaurantje op te zoeken. Bij een Italiaan hebben we heerlijk gegeten en vast een beetje bij gekletst! De volgende ochtend hebben we eerst een beetje uitgeslapen en toen na een lekker ontbijtje zijn we terug naar het centrum van Aarhus gegaan. We zijn begonnen bij het zomer verblijf van de koninklijke familie, wanneer zij er niet zijn is hun tuin open voor toeristen. Helaas bleken ze er wel te zijn, en was het hek dus gesloten. (Nu al de tweede keer dat ik daar voor een gesloten hek stond... haha). Vlak bij het paleis staat een ronde brug, het was mij aangeraden deze te bezoeken door de praktijk begeleider van hier, Hanne. Hier zijn we dus uiteraard even heen gegaan. De brug is rond en staat half op het strand, half in het water. Het ziet er leuk uit en je kunt dus oneindig rondjes lopen op deze brug, vandaar ook de naam; Den Uendelige Bro.

Vervolgens zijn we naar Dokk1 gegaan. Dit is een heel groot gebouw met een grote parkeer garage er onder. Het parkeren was al een vermakelijk geheel opzich. Toen we de parkeergarage in reden zag ik een plaatje dat leek op een soort auto lift. Ik zei tegen die meiden, volgens mij gaan we in een auto lift! Vol verwachting reden we door in de lift. Op het scherm stond dat ik de auto op de handrem moest zetten, ook de antenne moest er af en wij de auto uit. Op een ander scherm tikte ik aan dat we alles hadden gedaan, mijn betaal pas werd gelezen en de deur van de lift ging dicht. Een beetje verbaasd dat wij niet met de auto mee gingen bleven we achter de deur kijken naar wat er verder zou gebeuren. De lift ging omlaag en de auto werd zelf geparkeerd! We wisten niet wat we meemaakten! Wat een futuristische ervaring was dit! We hebben het er nog vaak over gehad! Hahah. Vervolgens zijn we het gebouw Dokk1 ingegaan. Dit is een hele grote bibliotheek waar ook een speciale bel hangt. Wanneer ouders een kindje hebben gekregen in het ziekenhuis waar ik stage loop, krijgen ze een speciale code. Met deze code kunnen ze vanuit een het ziekenhuis de bel een keer laten slaan. In de bibliotheek slaat de bel dan dus een keer en de mensen die dan in de bibliotheek aanwezig zijn, schijnen dan te gaan klappen. Ik vind dit een hele leuke gewoonte/gedachte. De bel hangt een beetje in het niet en valt niet heel erg op, maar het was toch erg leuk deze even gezien te hebben!

Na de lunch zijn we naar Arhos gegaan. Dit is een art-museum met een grote, regenboog gekleurde ring op het dak. We hadden mazzel want het entree was gratis vandaag! Kunstliefhebbers dat we zijn, hebben we binnen een uur alles bekeken en waren we precies voor sluitingstijd klaar ;). Onderweg terug naar de auto hoorden we muziek uit een kerkje komen. Ook hier konden we zo naar binnen lopen. Er was een soort muziek weekend gaande in Aarhus. Na een drankje en een paar liedjes zijn we terug naar de auto gegaan. Terug 'thuis' aangekomen hebben we met een drankje en wat snacks een film gekeken. Later op de avond zijn we terug naar de stad gegaan voor een kroegentocht! We hebben 3 kroegen bezocht, super gezellig en druk was het. Je vergeet hier zo dat corona ooit bestaan heeft!

De volgende ochtend weer lekker uitgeslapen, ontbeten en toen de auto gepakt naar een mooi natuur gebied verderop. We hebben lekker door het bos gelopen en een oud restant van een kasteel bezocht. We hadden goed weer! Einde van de middag zijn we weer terug naar Aarhus gereden en hebben daar het roof-top terras bezocht. Een lekker taartje en theetje gedronken en vervolgens maar weer eens een restaurantje opgezocht. We moesten een beetje op tijd terug, want ik had nog nachtdienst. Een beetje gek om die meiden 'achter te laten', maar die hebben zich vermaakt. De volgende ochtend kwam ik thuis, heb ik 1,5 uur kunnen slapen en toen hebben we nog even gezellig met elkaar ontbeten. Die meiden hebben de auto ingepakt en zijn om 10uur aan hun terug reis begonnen. Ik ben gauw weer mijn bed in gedoken!

Het was echt een super gezellig weekend!


Reacties

Reacties

Jennifer

Wat een gezelligheid ! Fyn hoor die vriendinnen die je komen bezoeken ?

Ellen

Super leuk zo met elkaar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!