stageblogdenemarken.reismee.nl

Wat gaat het snel

Mijn vijfde stage week is alweer om! De tijd gaat zo ongelooflijk snel, over drie weken zit dit avontuur er alweer op! Echt bizar!

Na een vrij rustige start lijkt er nu toch een iets drukkere periode aangebroken. Gelukkig maar, want daar wacht ik met smart op! Inmiddels zit ik op 37 bevallingen, om te mogen diplomeren moet ik er minstens 40 hebben. Het zou wel heel fijn zijn als ik die laatste 3 vereiste hier nog even mee pak! :)

In de fysiologische (normale) bevallingen heb ik inmiddels wel mijn routine gevonden. Voor de komende tijd hoop ik stiekem een beetje op de pathologie (de bevallingen waarbij dingen mis zijn of gaan). Ik wens uiteraard niemand ellende toe, maar voor mij persoonlijk zijn bepaalde situaties fijn om nog in mijn opleiding mee te maken. Nu sta ik er immers nog niet 'alleen' voor, dat is straks na mijn diplomeren toch een beetje meer. Maar goed, dat soort bevallingen komen uiteraard niet op bestelling, dus we zullen zien wat de komende weken gaan brengen hahah!

Ohja, afgelopen week had ik het met een van de verloskundige nog even over het feit dat de Denen 6 maanden te tijd hebben om een naam aan hun kind te geven. Zij vertelde mij nog over de consequentie die er aan hangt wanneer ouders dit niet binnen die 6 maanden doen. Ouders krijgen er hier geen boete voor (zoals dat wel in NL is) maar er wordt een naam voor het kind bepaald. Alle meisjes worden vernoemd naar de koningin; Margrethe en alle jongens naar de prins; Christian. Nu gebeurt het uiteraard vrijwel nooit dat ouder na 6 maanden nog steeds geen naam hebben voor hun kind, maar deze regel vind ik erg grappig!



Reacties

Reacties

Ellen

Je moet er toch niet aan denken om je zoon Willem Alexander te noemen.....

Ria

Zalige blog met leuke verhalen Esmee! Bedankt!

Mirjam

hahah leuk hoor dan wordt het Willempie!! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!